AJ MGR. LINHARTOVÁ
Anglický jazyk, skupina p. uč. Jitky Linhartové
Podklady pro výuku od 27. - 30. 4. 2020.
Moje milé děti,
věřím, že jste si při hraní scénky užili legraci. A že dokážete říci anglicky: Já mám=I have.
Ve Velké Británii vyjadřují toto slovní spojení ještě jiným způsobem- I have got, které se dá zkrátit na I´ve got. Ponechávám na rodičích, zda s vámi i toto vyjádření procvičí.
1. Na straně 41 v učebnici je cvičení, které je dobrovolné. Rodiče požádají děti, aby jim pojmenovaly věci z obrázku. Pak připojte barvu, např. A pink candle, a yellow present.
Vysvětlíte, že Spike a Ruby hrají hru na hádání. Ruby si vybrala obrázek a Spike se pokouší uhodnout, který to je. Nejprve děti si myslí určitý obrázek a vy se ptáte (procvičování otázky: Is it a…?) Is it a present? Děti odpoví Yes nebo No. Pak se ptáte na barvy: Is it a red present? Yes, No. Pak se pro ujištění zeptáte? Is it a number (číslo) seven? Yes. Pokud děti zvládnou, vyměníte si role.
2. V pracovním sešitě je strana 36 také dobrovolná, jedná se o poslechové cvičení. Kladete dětem otázky: 1. Is it a plane? Děti reagují na obrázky, které vidí myšky. V pravém rohu nahoře je křížek (cross), který znamená NO. Pro YES používáme zatrhnutí (tick).
Vzor: 1. Is it a plane? 2. Is it a cake? 3. Is it a sock? 4. Is it a present? 5. Is it a pencil? 6. Is it a guitar? Řešení: 2. tick, 3. cross, 4. tick, 5. cross, 6. tick.
3. Na straně 42 v učebnici je rozhovor, který můžete dětem přečíst a děti zopakují. Mohou se naučit zeptat: Kolik je ti roků? Doslovně: Jak starý jsi ty? How old are you? A také odpovědět: Je mi sedm.(dosl. Já jsem sedm). = I am seven. Zkrác. I´m seven.
(Tato otázka How old are you now? se dá využít v druhé sloce písně Happy Birthday. Oslavenec odpoví: I am seven. Ostatní mu zatleskají. Takto přejeme ve škole).
Dialog:
1. rámeček:Host: Happy Birthday, Jack! Jack: Thank you! Host: How old are you? I am seven. 2. rámeček: But look – six candles! (Ale podívej – šest svíček). Jack: I´m not six!
I´m seven. 3. rámeček: Jack: Aha! That´s better! One, two, three, four, five, six, seven!
I am seven today! Hooray!(Aha! To je lepší! A přidá 7. svíčku). Je mi sedm dnes. Hurá!
Ponechávám na rodičích, do jaké míry procvičí: How old are you? I am… . A také se zde setkáváme se záporem – Já nejsem – I am not= I´m not.
4. V pracovním sešitě na straně 37 si děti v horní polovině stránky dokreslí do odznaku číslo podle jejich věku a v dolní polovině dort a oba obrázky vybarví.
5. Poslední úkol je dobrovolný – vyrobit Project My Birthday do Projects sešitů. Pokud nemají děti u sebe, tak vypracují Project na papír či čtvrtku. Děti mohou nakreslit jednotlivé obrázky nebo celou Birthday Party, záleží na jejich fantazii. Kdo bude chtít, může dopsat slova k obrázkům – osvojené slovní zásobě – za pomoci některého člena rodiny.
6. Náměty pro rozšíření učiva: tvorba otázek a odpovědí slovesa to have a to be.
Například děti budou mít u sebe nějaké hračky či obrázky a rodiče se ptají:
Have you got a teddy bear? Yes, I have. No, I haven´t. Are you happy? Yes, I am. No, I´m not. Apod. Role se mohou obrátit.
Všechny srdečně zdraví Jitka Linhartová
ÚKOLY od 14. - 17. 4